Dags att bli frisk nu!



Hejsan!
Jag är lite piggare idag. Det har dock börjat stråla och bränna ner i armen och handen, men det är förhoppningsvis ett bra tecken på att min hand kommer att börja fungera igen! Lite öm i ryggen och huvudet fortfarande, men det släpper också, sakta men säkert. Är mest orolig över mitt öga och min hand som inte vill fungera som dom ska...

Nu ligger jag ialla fall i sängen och kollar på Tv och väntar på att mitt te ska bli klart! Kan inte göra så mycket med tanke på att jag har lite svårt att röra mig och inte kan bära och hantera saker så bra. Är sjukskriven nu ett tag för att jag måste lära mig att tagga ner lite och lyssna på min kropp. Det är säkert bra, men jag måste verkligen jobba och tjäna ihop pengarna tills Rhodos i sommar. Annars kan jag inte följa med, utan måste avboka allting... Och det är något jag verkligen inte vill! Det finns dock en risk med att om jag inte lyssnar på min kropp och börjar jobba för hårt, är att min kropp säger upp sig själv igen och att min hand inte kommer att börja fungera som den borde. Så jag vet inte. Jag borde ta några veckor för att vila upp mig och få kroppen att fungera normalt igen och se till att verkligen bli frisk! Men jag kan inte riskera att förlora jobbet och pengarna... Dilemma till max!

Jag ska tillbaka till sjukhuset imorgon och träffa ögonläkare och säkert ta fler prover, så jag får se vad dom har att säga då. Förhoppningsvis räcker det med vila och att försöka träna upp handen och verkligen inte ge upp! Sen kan jag ta tag i allt jag missar nu. Utan risk att jag hamnar på sjukhus igen!

Nu ska jag gå ner och göra klart mitt te och mumsa lite på det, så vi hörs sen!
Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback