Inception dreaming



Inatt drömde jag så otroligt konstigt. Efter att ha frågat runt nu bland folk och läst på om det, så har jag fått reda på att jag drömt "klardrömmande", eller Inception, som det heter.
Man sover som vanligt och drömmer. Sen vaknade jag i drömmen av att jag låg på någons bröst och sov, och denne hade fått muskelryckningar, som speciellt killar brukar få när dom somnar. Så jag vaknade ialla fall av det (trodde jag) och undrade vad sjutton det här var! Inte somnade väl jag bredvid någon kille inatt? Vem är han? Det visade sig att det var mitt ex. Han vaknade nämligen till av att jag reste mej hastigt och såg smått panikslagen ut.Jag kände mig glad och varm av att vakna bredvid min kille. Sen tänkte jag, nej vänta, vi är inte tillsammans längre. Det har vi inte varit på över ett halvår! Jag kollade på honom och tänkte först, har allt varit en dröm? Gjorde vi aldrig slut, har jag bara drömt allt? Funderade även ett tag om jag varit med om en olycka, tappat minnet och att vi var tillsammans. Men sen började jag tänka, nej det här stämmer inte... Det kan inte stämma. Känslorna och uppbrottet vi gått igenom har inte varit en dröm. Drömmar pågår inte i sju månader, dag för dag! Det här är måste vara en dröm. Men hur funkar det? Jag vaknade ju precis ur min dröm, så det här måste vara verklighet! Började gråta och var totalförvirrad. Mitt ex pratade med mig och undrade hur jag mår. Jag kollade bara på honom och tröck bort honom och sa, det här är inte äkta. SLUTA!
Sen tvingade jag mig själv till att försöka vakna igen, men det gick inte... Så jag försökte tvinga upp mina ögonlock och bevisa för mig själv att jag drömde. Efter ett tag så började synen ändras, allting fanns kvar utom mitt ex. Nu hade jag vaknat på riktigt. Så allt som hände i drömmen hade jag sett omedvetet, utom mitt ex. Jag kollade på samma vägg med samma tavla som i drömmen, så mina ögon hade flyttat det dom sett när jag låg i sängen och hade vaknat ur första drömmen, in i den andra drömmen. Kroppen var alltså vaken, men inte sinnet.
Det är lite svårt att förklara, men tänk på filmen inception så förstår ni. Där ingår även "klardrömmande" vilket gör att man kan påverka och ändra drömmen själv medans den pågar!
Det var obehagligt att vakna ännu en gång efter att redan vara säker på att man är vaken!

Jag hoppas dock på att den här nattens sömn blir lite lugnare och mer normal. Jag vill inte behöva vakna av att jag har tårar som rinner och är totalt förvirrad!

Har någon av er varit med om något liknande drömstadie?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback