Love is only a feeling...

Hur länge är det meningen att jag ska må såhär?
Varför ens ge sig in i kärleken när man vet att det någon gång kommer att sluta i tårar.
Att något så vackert kan göra så otroligt ont... Det tänker man inte på när man väl är hög på lyckan. Det är först när den tar slut som livet tar sin vändning. Man ser allt på ett annat sätt. Sånt som tidigare gjort en lycklig och fått dig att le mer än någonsin, är nu sådant som får det att vända sig i magen och får tårarna att falla. Varför ska det vara så att man inte kan glömma? Att man alltid kommer att koppla vissa saker till kärleken man delat en gång. Hur mycket man än försöker vända allt till något positivt och visar en annan sida utåt, så kommer alltid tankarna och dom sanna känslorna att finnas kvar. Det är otroligt tufft, men det gäller att inte ge upp. Någon dag kommer den rätta att dyka upp och du kommer att undra vad det var du grät för tidigare. Det kommer att komma någon som får dig att sväva på moln, vakna och somna med ett leende på läpparna. Som stolt vill visa upp dig för hela världen! Visst, det kommer att bli en del tårar då också... Men det som nu ser så mörkt och hopplöst ut, kommer då att vara som bortblåst.
Jag är i den sitsen just nu, jag har jätte svårt för att glömma och förlåta en del saker som hänt. Men jag vet att det vi haft inte kommer att komma åter och att kärleken och känslorna nu är borta för gott. Så jag blickar framåt och drar på ett leende på läpparna. För jag vet att min Prins Charming, killen jag kommer att dela så mycket glädje och kärlek med, finns därute någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback