Fick stanna hemma

Idag skulle jag följt med A till en examen i Uppsala, där hans brorsas tjej skulle få sitt examens diplom då hon blev färdigutbildad jurist. Eller något i den stilen i alla fall! Har faktiskt ingen super koll på den delen så ber om ursäkt om det är fel..  
Men i alla fall så fick jag reda på, så sent som igår kväll, att det var tema cocktail på det hela vilket innebar att jag skulle behöva ha på mig en fin liten cocktail klänning, och ja, en sån äger ju inte jag!  Jag äger ingen klänning alls för såna finare tillfällen. Hade jag fått veta det lite tidigare så hade jag i alla fall haft en chans att åka iväg och köpa en klänning lite snabbt. Men nu var ju inte fallet så, och jag fick tacka nej och stanna hemma istället medans A och hans familj åkte till uppsala utan mig. Hoppas dom har jätte trevligt iaf. Och nu är A skyldig mig något för att gottgöra att jag var tvungen att missa det hela!

Istället så spenderade jag eftermiddagen med min lillasyster och vi åt skaldjur till middag i form av räkmacka, krabba och rökt makrill. Mums!  Så det fick dagen att kännas lite bättre i alla fall! 

Nu är det dock sovdags för min del. En tidig lördagskväll. Ingen av mina vänner som kan ses och har ingen direkt ork till att åka iväg och göra nåt heller. Så då är det perfekt att lägga sig tidigt och få vila ut ordentligt innan vovven kommer hem imorgon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback