A sucker for love

 
Gick runt och lyssnade på den här låten idag på jobbet och jag kom genast på mig själv med att jag började drömma mig bort till texten.... Dock kanske jag inte dagdrömde om just att gifta sig på impuls, men om överraskningar och romantik och så... Måste säga att jag är nog den absolut största "suckern" när det gäller romantik!
Jag smälter direkt för sånt... Kan bara drömma om hur jag skulle sväva på rosa moln, om jag hade en kille som överraskade mej med något romantiskt. Göra något helt wild & crazy som man inte alls är beredd på, som får mig knäsvag. Allt från att stora, sjuka grejer till små, egentligen inte alls energikrävande saker, men som kan bringa en sån enorm kärlek och lycka! Typ som att få en ros, helt utan anledning, för att han älskar mig...
Tror nog dock att de flesta tjejer har drömt sig bort om just sånt. Att hitta den där killen som inte skäms för att visa att han älskar mig, som vill skämma bort mig med kärlek och gör det med glädje för att han tycker om att se mig lycklig!
Att komma hem efter en lång dag, öppna dörren och mötas av ett nersläckt hus med endast stearinljus som visar vägen från hallen ut till köket. Att känna den där förväntan och pirret i magen när man kliver in, hänger av sig sakerna och smyger sig in i köket, och möts av ett uppdukat bord för två. Även där inne står det ljus och på bordet står det en vinflaska och en ros. Att möta den underbara människas blick, som gjort allt detta för mig, så skulle jag slänga mig i armarna på honom och veta att han är en kille som jag aldrig kommer släppa!
Såna killar växer inte på träd, och jag skulle vara lyckligast i världen... Utan tvekan!
 
Men aa... Som sagt, för stunden får jag nöja mig med att fortsätta lyssna på låtar som denna och drömma mig bort. Det funkar ju också, och vem vet, någon gång kanske drömmarna slår in!
 
A sucker for love, oh yes i am...
 
 

Kommentarer
CASSANDRA säger:

sv; hihi tack sötis :D vad får något isåfall? :)
detsamma!

Svar: Har inte riktigt bestämt mig än, men har funderat gaaaalet länge på något som symboliserar hopp... Kommer du på några ideér får du gärna visa!Du kan självklart få något för det såklart :)
yesey.blogg.se

2012-12-12 | 22:50:39
Bloggadress: http://cassandras.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback