If you don´t party hard, you don´t party right


 
Snart nyår och 2013. Hur många är taggade?
Chansar på att det är rätt många av er som redan har erat nyår planerat in i minsta detalj.
Jag vet många av min tjejkompisar som planerat sin outfit i måndader för att se till att se så perfekta ut som möjligt och verkligen synas i mängden! Jag har såklart inte köpt vare sig klänning eller något glittrigt alls än så länge. Många har köpt sina klänningar för länge sen, lagt ner lite extra pengar för att se till att det ska sitta som en smäck och vara den enda med just den outfiten. Tro mig, ingen tjej gillar att komma till en fest och se att fem andra har likadana kläder som en själv, speciellt inte på en dag som denna! Då vill man känna sig unik.
Jag började också kolla runt lite smått efter någon snygg klänning för ett par veckor sen och ville verkligen satsa på det här i år.
Men med min beslutsångest och tvekan om det ens blir något nyårsfirande för mig, så har det känts lite onödigt att punga ut så mycket pengar för något som kanske inte ens kommer att användas! Så nyår är snart här, och jag sitter här utan ens en tanke på vad man ska vare sig göra eller ha på sig. Typiskt mig...
 
Men det är största festen på året och klart man ska slå på stort då. Uppklädda från topp till tå, glitter överallt, som vandrande discokulor. Allt ska vara perfekt.
Den dagen då verkligen alla ser ut som moviestars, dricker, festar och dansar röven av sig! Omgiven av glada människor, musik på högsta volym, fyverkerier som lyser upp himlen och för en del, den där efterlängtade nyårskyssen att inleda det nya året med!
Jag har dock aldrig riktigt firat nyår.
Förra året var första gången jag faktiskt klädde upp mig ordentligt inför nyår, men det slutade med att jag blev dissad samma dag och fick fira med min mamma och hennes vänner. Klart att det var trevligt, men kanske inte riktigt som jag hade planerat.
I år verkar i stort sett alla mina vänner vara upptagna. Antingen så ska dom iväg och fira eller spendera kvällen med sina respektive...
 
Jag önskar verkligen att få uppleva detta jag med, men som det ser ut nu så verkar det inte bli något nyårsfirande för mig i år heller tyvärr... Men det hindrar mig inte från att drömma om hur det skulle vara att vara en av de där lyckliga, vandrande discokulorna och hur det skulle kännas att få den där magiska nyårskyssen!
 
Förresten så sägs det ju att om man inleder året med en kyss på tolvslaget så kommer man inte att avsluta det kommande året som singel. Så man kan ju alltid hoppas haha... ;)
 
Nej, men vem vet. Det kanske dyker upp något spännande i sista sekunden och jag får ett grymt nyårsfirande! Så jag kommer att hålla ögon och öron öppna, just ifall att.
Jag håller tummarna nu, vill så gärna få uppfylla den här drömmen som jag haft så många år nu.
 
Vilket som så är nyår alltid en fest och man kan inte ha annat än kul!
 
Nu ska jag nanna kudden och drömma lite om min nyårskyss.
Ni får gärna berätta om era nyårsplaner eller drömmar om ni vill!
 
Love
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback